Excursie naar EL Tatio

30 november 2016

Om half 4 uur in de ochtend opgestaan we werden als eerste opgehaald. Best fris in de ochtend wachten. Prachtige sterren mekweg en saturnus op zijn kop. Er is een sterrekundige symposium van meerdere dagen in ons hotel. Geen maan te vinden. We hadden met onze buurvrow astrologe gepraat waarderde de sterrenkunde van Jan. Om kwart voor 5 kwam onze bestebus Met een vrolijke bestuurder met harde Spaanse muziek die het gaspedaal goed wist te vinden.. In het donker met preciese overal tussen door laveerde. Engels sprekende bijrijder. Na anderhalf uur kwamen we bij geisers. Koele bedoeling 0.6 graden. Handschoenen kwamen van pas en onze dikke kleding ook.
Deze geisers kunnen 10 meter stoom de lucht in blazen. De lucht is niet gezond. We moesten binnen de paden blijven er zijn al mensen in de 58 graden geisers gevallen die het niet na kunnen vertellen. Ik krijg hoogte ziekte bij 4300 meter. Misselijk en hoofdpijn. Na mij begint ook Jan. Gedeelde smart is halve smart. Een ontbijtje bij de geisers en door naar een thermalbad in de bergen. Door naar een toeristisch dorpje waar ze lamavlees spiesen verkochten. Nou ik had een gedraaide maag dus geen intersse. Jan ook niet en Parman durfde niet. Wamt wat de boer niet kent...... Onderweg harde muziek en een swingende chauffeur. Toch beesten gespot Waterhoentjes met jongen, Flamingo's, Alpaca's. Lama's en Vicuña's. Ook lama met jong gezien. Lama's en Alpaces zijn van boeren voor vlees en wol. Dus deze zijn echt vee. De rest is wild. Parman was gek op de muziek wij houden toch meer van moderne muziek. Bergen van rodige steen waar cactussen tussen groeien

3 Reacties

  1. Marian:
    1 december 2016
    Mooie omgeving daar, hè? Jammer dat jullie last van hoogteziekte kregen. Prachtig ook dat al die dieren daar zo maar lopen in de vrije natuur. Veel plezier verder!
  2. Conny:
    1 december 2016
    Wat geweldig om steeds jullie verhalen te lezen en om zo te kunnen meegenieten met jullie prachtige vakantie. Veel plezier verder!!!
  3. Pap:
    1 december 2016
    Het is dan wel koud op dit vroege uur doch daarvoor zie je ook even wat. Deze geisers werken goedkoper dan een keukengeiser. Een mooi verhaal hoor. Wat beleven jullie een pracht vakantie. Hoogteziekte moet je in dit geval op de koop toenemen; het is geen pretje hoor. De vele dieren maken weer veel goed. Inmiddels zal je eetlust toch ook weer op peil zijn? Mam heeft het ook met interesse gelezen; zou ook graag zo'n vakantie hebben gemaakt!