Putre park lauca; surinni gebergte

3 december 2016 - Putre, Chili

Vanmorgen stipt 10 uur kwam onze driver Eugeneo om ons direct naar de hoogvlakte te rijden een kale berg 5250 meter hoogte . Canyons gezien een prachtige mossen die over stenen groeien. Geen last van hoogteziekte jippie. Daarna door naar Surrini een prachtige berg rood., zacht groen, wit en g rijs in een zonnetje. Daar in de buurt vulkaan van Peru gespot. Toen richting een oud dorpje lunch. Ik op jacht naar Alpaca's. In dit dorp waren jonge Alcapa's echt te schattig met die fijne kopjes. Onze chauffeur heeft ook lama"s en alpaca's. Ook de wilde vicunares over de weg zien springen evenals lama"s in het grensgebied Chili en Bolivia gescheiden door een rivier. De lama's doen niet moeilijk die schieten heen en weer over de grens. Als laatste naar park Lauca naar de Chileense vulkaan en het meer. Famingo's gespot ook een zwart witte. Een marmot geziien en een soort konijn met lange staart te snel voor een kiekje. Nu even bijkomen en straks uit eten in dit kleine dorpje op 3500 meter hoogte.

1. Pap:
    4 december 2016
    En geen hoogte problemen en wat een verscheidenheid aan waarnemingen. Jullie zijn weer enige ervaringen rijker geworden. Wat een kanjer van een vakantie; ook groetjes van Mam.
  2. Mimi:
    4 december 2016
    Wauw aan flora en fauna geen gebrek aldaar! Freek Vonk kan oprecht jaloers zijn met wat jullie zoal spotten :) Gr. Mimi
  3. Jessica:
    4 december 2016
    Klinkt goed met al dieren die daar te zien zijn, gaaf!